Jāņu pamatā ir auglības kults, saules kults un falla (dzimumlocekļa kults) kults vai citiem vārdiem – tas ir tas pats  Baala kults, par kuru mēs varam lasīt  1.Ķēniņu grāmatā un ne tikai.  Bībelē ir diezgan daudz Rakstu vietu, kur jūs varat lasīt par kalpošanu Baalam. Un tie, kas pienes upurus šodien Jānim, ir tie paši Baala priesteri, kas bija tajā laikā un upurēja Baalam. Tie ir īpaši apmācīti cilvēki, kas piekopj šīs lietas un popularizē visus tos pašus rituālus.

Baals bija zemkopju tautu auglības dievs. Jāņa sieva ir Līga, tāpat kā Baala sieva ir Ašēra. Pagānu tautu mitoloģijas kopējā iezīme – upurēšana auglības dievam. Tas pats Baals latviešiem tiek saukts par Jāni, krievu tautai –  Иван купала, indiešiem – Devajana, grieķiem – Apollons, romiešiem – Janus, bet latviešiem – Jānis.  “Baals” – nozīmē kungs, auglības dievs. Kalpošana Baalam izpaudās caur seksuālām orģijām, upuriem, arī cilvēku upuriem. Arī Latvijā ir liecības par cilvēku upurēšanu.

Visām Jāņu svinēšanas paražām ir dziļāka nozīme, kas aiz tā slēpjas.

Līgošana

Līgo vārda nozīme – “lai top”. Ar šo vārdu apdzied lopus, laukus utt., rudzus, auzas, tīrumus un visu dzīvo radību, lai tā izdodas. Tās nav dziesmas dziesmu pēc, tas ir okults rituāls, kas tiek atbrīvots pār lopiem, ražām utt.

Lai top – kas? Lai top netiklība, alkoholisms, lai top elkkalpība, lai iesaistās tajā visi. Viss, par ko dzied tautasdziesmās, tas lai top. Katra līgotne vai šīs līgo tautasdziesmas ir kā buramdziesmiņas, kas, nodziedātas īstā laikā un vietā, nes milzu svētību. Jāņu līgotnes ir dažādas – gan draiskas, gan uzmundrinošas, bet lielākā daļa pieder pie tām, ko var saukt par enerģētiskajām. Tās ir līgotnes, kuras ar savu enerģiju veicina dažādus notikumus mūsu dzīvē.

Aplīgošana jeb apdziedāšana nereti tiek dēvēta arī par veltīšanu, un ne velti, jo, kā var noprast pēc vārda saknes, ar aplīgošanu mēs citiem veltām noteiktus vārdus, kas spēj mainīt ierasto lietu kārtību. Šie vārdi ir sakārtoti un enerģētiski iekodēti mūsu senču tautasdziesmās jeb dainās, kas Jāņos kalpo par līgo dziesmām. Līgo dziesmas ir sava veida lūgsnas vai mantras, kurām piemīt racionāli neizskaidrojams un maģisks spēks, kas spēj ietekmēt dažādus procesus un notikumus. 

Aplīgoja laukus, labību, zemes, lopus, mežus, namus utt. Šodien mēs varam redzēt, ka latviešiem vairs nepieder īsti ne zeme, ne lauki, ne lopi, ne uzņēmumim, ne meži, tas viss ir aplīgots un  veltīts.

Avots: www.dziednieks.lv

Jāņu zāles 

Kas ir Jāņu zāles? Saulgriežu laikā vāktajām zālēm piemīt īpašs dziedinošs spēks, tas spēj vairot veselību skaistumu un labsajūtu, tas spēj arī atvairīt visu ļauno. Pušķošanas nozīme ir veicināt auglību un svētību gādāšana sētai. Jāņu zāles beidz lasīt Jāņu naktī, jo tām vairs nepiemīt burvju spēks. Ja vēlies būt skaists, auglīgs, bagāts un svētīts, vienreiz gadā, „pareizajā” datumā ir jāsavāc zālītes.

Vainagi ir viens no raksturīgākajiem, būtiskākajiem un obligātajiem latviešu vasaras saulgriežu rituālajiem elementiem.

Mēs atceramies Ēnoha grāmatā, ka kritušie eņģeļi iemācīja sakņu griešanu un kokus.

Arī šodien ir cilvēki, kas zina, kādas zāles ir jāplūc Jāņu vakarā, kā ar tām ir jāveic rituāli un šīs zināšanas tiek nodotas tālāk, un tā nav nevainīga Jāņu svinēšana. Tas tiek darīts, lai pielūgtu auglības dievības un saņemtu pretī auglību.

Ugunskurs.  Sātana vārti uz debesīm.

Jāņuguni parasti krauj lielākoties paaugstinātās vietās. Jāņuguni cenšas pacelt pēc iespējas augstāk, un to dara šie  latviešu priesteri Jāņi ar garām, baltām bārdām vai krīvi, tā viņus dēvēja, tērpušies garās baltās sutanās, kas viduklī apjoztas ar maģisku zīmju izrakstītām jostām, iekūra Jāņu ugunskuru. Tie paši Baala priesteri.

Mēs redzam, ka Jāņu ugunskurs tiek vērsts uz debesīm. Atceraties Bābeles torni – sātana vārti, tornis slējās debesīs. Šodien mēs varam redzēt tieši to pašu. Ir vietas Latvijā, piemēram, Turaida, kur tiek veikts uguns rituāls, un šo ugunskuru aizdedzina cilvēki, kas praktizē Latvijā šamanismu. Cilvēki tautas tērpos, ar šīm latviskajām, tautiskajām jostām ar zīmēm veic rituālas darbības un turpina to pašu priesterību – nodod savas zināšanas tālāk. Tie nav tie latvieši, kas dzīvoja kādreiz, tas viss notiek šodien.

Uguns latviešu reliģijas kultā ir ļoti vecs un svinīgs iestādījums –  tā ir dieva (dievs ar mazo burtu, jo šajā gadījumā, tas ir šīs pasaules dievs) godināšanas un aicināšanas zīme. Uz zemes kurināta uguns arī ir saistīta ar dažādiem attīrīšanās un ziedošanas rituāliem dabas gariem. Lai pastiprinātu uguns spēku, tika vilktas arī dažādas zīmes.

Uguns rituāls ir altāris. Dedzināt uguns altāri, tā ir konkrēta tikšanās vieta, kur tiešām tiek atbrīvota konkrēta enerģija, tā nav vienkārši ugunskura padedzināšana un padejošana.

 Avots: interneta resurss – Jāņu maģiskie rituāli un to  jēga

Papardes zieda meklēšana. Sekss. Izvirtība.

Senās tautas šajos auglības svētkos vienmēr ir piekopušas seksuālas orģijas ar rituālu nozīmi. Tāpēc, ka caur seksu kulta rituālos tiek nodots netiklības un izvirtības gars, kurš atnāk uz šo altāri.

Mēs zinām, ka Baals ir falla kults, un šis izvirtības gars tieši tādā veidā arī tiek nodots caur seksu. Tas ir iemesls izlaidībai sabiedrībā, tas ir viens no iemesliem, kāpēc cilvēki nereģistrē laulības, kāpēc parādās homoseksuālisms.

Kad mēs skatāmies uz Jāņu rituāliem, mēs varam redzēt, ka cilvēki nedara visas šīs izdarības tāpat vien. Viņiem par to kaut kas ir apsolīts – spēks, dziedināšana, veselība, auglība, svētība, raža, zināšanas utt. Cilvēki, kas vada šos rituālus, nav cilvēki, kas nesaprot vai nezina, ko dara. Viņi zina, ko dara un ko viņi par to saņems pretī.

Jāņu ticējumi par peldēšanos kailiem, par staigāšanu pa rasu, jāņuzālēm utt. arī ir ticība. Tā ir ticība ļauno garu palīdzībai, bet ne Dievam. Māņticība arī ir ticība – ticība ļauno garu palīdzībai.

Secinājums: 

  1. Jāņu pamatā ir auglības kults un tas ir tas pats Baala kults. 
  2. Jāņos tiek celts altāris ļaunajiem gariem, sātanam, tiek atbrīvota enerģija ļauno garu darbībai. Tiek realizētas konkrētas garīgas programmas, kas arī īstenojas un ko cilvēki nevar izskaidrot ne zinātniski, ne ekonomiski, ne vēsturiski. Mēs varam redzēt, ka ekonomika iet uz leju, valsts iet uz leju, sabiedrība degradējas un ko darīt, lai tā nenotiktu? Jāņem vērā, ka tās vispirms ir garīgas lietas un garīgas lietas ir garīgi apspriežamas.

Saistītie raksti